Black Friday & Cyber Monday? Stel je promotie-extensies in!
Voor veel retailers het drukste moment van het jaar: Black Friday & Cyber Monday. Hét moment om te stunten met kortingen en acties en ook het moment wanneer klanten dat van jou verwachten. De acties wil je overal kenbaar maken, dus ook in Google! Vergeet daarom niet de promotie-extensies in te stellen in Google Ads en Google Shopping. Hoe je dit doet? Wij vertellen het!
Promotie-Extensies in Google Ads
Bij actieve campagnes is het belangrijk om de promotie-extensies in te stellen. Dit kun je doen door de volgende stappen te volgen:
- Ga naar het account in Google ads en klik op 'Advertenties en componenten'
- Klik daarna op 'Items'
- Klik op het blauwe plusje om een nieuw component aan te maken en klik dan op 'promotie'
- Het is mogelijk om de promotie aan te bieden op account-niveau of op campagne-niveau, kies de optie die bij jou Black Friday actie past
- Maak en nieuwe aan en kies als gelegenheid 'Black Friday'
- Vul de korting in en voeg een code toe wanneer klanten gebruik moeten maken van een code
- Selecteer tot slot de datum van jouw Black Friday campagne en sla het item op. Het komt er dan zo uit te zien:
Promotie-Extensies in Google Shopping
Heb je producten in Merchant Center staan? Voeg de promotie-extensie ook toe aan de shopping campagnes:
- Ga naar je Merchant Center account en klik op 'Groei'
- Ga naar 'Programma's beheren' en kijk of 'Promoties' staat aangezet
- Ga in het menu naar 'Marketing' en dan naar 'Promoties'
- Maak jouw Black Friday korting aan
- Bepaal welke producten jij de korting wil aanbieden
- Kies de periode van jouw Black Friday actie
- Sla jouw promotie op, Google heeft even de tijd nodig om dit te valideren
Hulp nodig bij het instellen van jouw promotie-extensies? Neem gerust contact met ons op! Dan zorgen wij ervoor dat jij zichtbaar bent tijdens Black Friday & Cyber Monday.