Allesomvattende strategie zorgde voor 3x meer omzet..
Succesvolle verkoop bij BonneBella

100+ koffiemachines verkocht in één weekend door een vooruitgeschetste strategie

Black Friday en Cyber Monday, één van de belangrijkste periodes van het jaar voor veel (web)winkels. Na het lanceren van de nieuwe webshop had BonneBella als doel om tijdens het Black Friday weekend minimaal 30 koffiemachines te verkopen via de webwinkel. Met het opzetten van de juiste marketingstrategie en het inzetten van de juiste kanalen wisten wij dit weekend meer dan 100 machines te verkopen. 

Een alles omvattende strategie.

BonneBella was altijd al actief op verschillende kanalen, maar de verkoop van de koffiemachines vond eigenlijk vooral in de fysieke winkel plaats. Het is een dure uitgave en veel mensen kiezen er dan voor om de koffiemachine  in het echt te bekijken in plaats van online te bestellen. Toch wisten wij een alles omvattende strategie uit te werken voor de online sales van koffiemachines.

De strategie bestond uit verschillende kanalen: Google Ads, E-mailmarketing, CRO, SEO en Social Media. Voorbereiding is het halve werk, helemaal op het gebied van SEO. Door optijd te beginnen met het schrijven van blogs en landingspagina's, konden wij ervoor zorgen dat de belangrijke pagina's op het juiste moment op een goede organische positie stonden. BonneBella werd niet alleen gevonden op het gebied van SEO ook zijn de budgetten van SEA campagnes verhoogd, is er een nieuwsbrief verstuurd en zijn er tijdens het weekend verschillende social media posts geplaatst. Allemaal met als doel om de online sales van koffiemachines te verhogen.

Alleen dan ben je er nog niet, want je kunt wel gevonden worden, maar als je de Black Friday acties niet kenbaar maakt of je call to actions niet goed vindbaar zijn, heb je hier niets aan. We hebben verschillende on-page optimalisaties doorgevoerd zoals bijvoorbeeld van/voor prijzen, labels en stock alerts. 

Rich data en promotie extensies.

Google biedt de mogelijkheid om promotie extensies toe te voegen aan advertenties. Door deze extensies vallen acties direct op voor een hogere clicktrough rate. Daarnaast zit in ons eigen beheersysteem Fundamental Rich Data waardoor ook organisch prijzen, acties, reviews en afbeeldingen te zien zijn. 

Dit alles omvattend heeft ervoor gezorgd dat het doel van BonneBella tijdens Black Friday meer dan 3x is behaald. Benieuwd wat een goede marketingstrategie voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op, dan bespreken we de mogelijkheden. 

 

Bezoek de website
Lars Vollaers
Heb je een vraag?

Neem gerust contact op met Lars!