Digitalisering van het consignatie ordersysteem voor Mire Mode
Voordat we deze case toe gaan lichten is het handig om te begrijpen hoe Miré Mode hun producten levert 'in consignatie' aan de verkoper.
Miré Mode biedt mode-accessores van hoge kwaliteit aan bij verkopers zoals Etos, Albert Heijn, de Plus en Primera. Hierbij regelt Miré Mode een speciaal ontwikkelde display om de producten tentoon te stellen, controleren en vullen zij het assortiment aan en garanderen zij de kwaliteit van hun producten. Zodra er een product verkocht wordt door de verkoper, ontvangt Miré Mode het verkoopbedrag min een vooraf afgesproken geldbedrag of percentage. Voor beide partijen een win-win situatie dus!
Tijdrovende werkzaamheden
Om de 4 tot 8 weken gaat een medewerker van Miré Mode bij de winkels langs voor een service bezoek. Tijdens dit bezoek wordt het assortiment nagekeken: hoeveel producten zijn er verkocht, en hoeveel moeten er dus weer besteld worden.
Voorheen bestond dit taakje uit veel papierwerk wat vervolgens opgestuurd moest worden naar het hoofdkantoor van Miré Mode. Bij Ittica Media wisten wij wel beter: dat moet makkelijk kunnen!
Nieuw online ordersysteem
In het door ons ontwikkelde ordersysteem kan de vertegenwoordiger van Miré Mode per klant aangeven hoeveel producten er aanwezig zijn en hoeveel er geretourneerd waren. Vervolgens kunnen het aantal verkochte producten besteld worden met één druk op de knop 'Place Order'. Op deze manier komt er een bestelling binnen op het hoofdkantoor van Miré Mode, en ontvangt de verkoper direct een factuur.
Zoals je kunt zien bespaard dit onwijs veel tijd wat niet alleen fijn is voor de medewerkers van Miré Mode, maar wat ook de relatie met hun klanten aanzienlijk heeft verbeterd!
Processen digitaliseren?
Run jij een onderneming waarbij veel procedures nog steeds met de hand bij worden gehouden? Onze developers denken graag met je mee voor een passende online oplossing! Neem dus gerust contact met ons op om eens met ons te sparren.