Een op maat gemaakte portal voor goede doelen.

Maatwerk portal voor alle goede doelen in Nederland

Soms heb je van die bijzondere gevallen die net dat kleine beetje extra aandacht verdienen, zo ook voor het maatwerk project van Doneren aan Goede Doelen. In opdracht van Martini Media B.V. hebben wij een portal mogen ontwikkelen waarop alle goede doelen van Nederland verenigd worden en waar bezoekers eenvoudig een digitale donatie kunnen doen. Ontdek hoe wij maatwerk projecten aanvliegen en klaarstomen voor succes!

Een maatwerk portal, wat is dat?

De term maatwerk portal klinkt misschien lastig en duur, maar dat valt reuze mee. Bij Ittica Media werken wij vanuit ons eigen beheersysteem (CMS) als stabiele basis. Vanwege de modulaire opbouw kunnen wij op een effectieve manier modules toevoegen, uitbreiden of op maat maken.

Doordat wij structurele wijzigingen in het beheersysteem hebben aangebracht, krijgt het project voor ons de stempel maatwerk. De term portal is dan ook bedoelt om te suggereren dat de website acteert als een platform voor zowel donateurs als de stichtingen zelf. Vanuit diverse invalshoeken wordt er een login verleend om, naast de websitebeheerders, content te managen. En zo kom je eigenlijk uit op de term 'maatwerk portal'. 

 

Doneren aan goede doelen portaal

 

Afkaderen: het succes van maatwerk projecten 

Bij maatwerk projecten vinden wij een aantal erg belangrijk; afkaderen, afkaderen en afkaderen! Wij willen namelijk voorkomen dat project uitlopen of dat er verkeerde verwachtingspatronen ontstaan. Naast de documentatie vanuit het Explore-gesprek, werken wij ook een technisch- en functioneel ontwerp uit.

Doel van de website staat centraal

Naast alle documentatie om het project af te kaderen, is het ook belangrijk om het doel altijd centraal te stellen. Zonder doel draait het project altijd uit op een teleurstelling voor beide kampen.

Voor Doneren aan Goede Doelen waren de doelen helder, namelijk:

  • Goede doelen met weinig budget een digitaal donatieplatform geven
  • Online donaties verhogen in tijden van lockdown
  • Een essentieel platform worden qua bezoekersaantallen voor goede doelen

Omdat de doelgroep heel divers is, wordt er vanuit allerlei invalshoeken activiteiten uitgevoerd om de zichtbaarheid te vergroten. Denk bijvoorbeeld aan het bieden van een presentatiepagina (IVN Natuureducatie), SEO pagina's (Eenmalig doneren KWF) of het magazine (downloaden).

Heeft u ook een maatwerk project?

Heeft u ook nog ideeën voor een maatwerk project en bent u benieuwd als dit haalbaar is? Kom gerust eens brainstormen en ontdek de mogelijkheden!

Contact opnemen

Bezoek de website
Nieuwsgierig.
Nieuwsgierig
Vrijblijvend advies
Dennis Veldman
Heb je een vraag?

Neem gerust contact op met Dennis!