Customer journey

Jouw klant is (meestal) de allergrootste inkomstenbron om jouw onderneming succesvol te kunnen blijven runnen. Als digitale tools centraal staan binnen jouw onderneming, is het belangrijk om jouw klant zo gemakkelijk en effectief mogelijk te bedienen. Hier kom je achter door de customer journey uit te werken.

De customer journey optimaliseren

De reis die jouw klant bewandelt in jouw digitale systeem of portaal, moet eenvoudig en effectief zijn. Alleen dan weet je zeker dat klanten blijven terugkomen en de relatie voor de lange termijn wordt verstevigt. Door onze jarenlange ervaring hebben wij voor diverse klanten hun customer journey mogen optimaliseren, maar hoe doe je dat nou eigenlijk? Heel simpel! Denk als de klant en betrek hem of haar in het proces!

Als je namelijk denkt dat je jouw klant goed kent, denk dan nog een keer. Vaak wordt er vanuit gemakzucht of onwetendheid gedacht in het belang van de eigen organisatie waardoor de succesfactor van een systeem wordt achtergesteld. En uiteraard is jouw eigen organisatie harstikke belangrijk, maar uiteindelijk genereren jouw klanten de omzet en verlenen hun het bestaansrecht.

Hoe pakken jullie dit aan?

In onze werkwijze vinden wij het belangrijk om alle stakeholders te betrekken in het proces. Allereerst zullen wij het huidige proces volledig in kaart brengen om 'quick wins' te ontdekken. Vervolgens zullen we (vaak) door middel van interviews de persoonlijke ervaringen en wensen blootleggen. Dit kan zowel intern (werknemers) als extern (klanten of leveranciers) om een totaalbeeld te krijgen.

Vanuit deze ervaringen zullen wij een schematische uitwerking maken van de huidige situatie en de gewenste situatie. Binnen de gewenste situatie geven wij duidelijk aan welke stappen er gezet moeten worden en met welke kosten dit eventueel gemoeid gaat. Hierdoor kom jij nooit voor onvoorziene verassingen te staan.

Vrijblijvend adviesgesprek

Heb jij ook het gevoel dat processen niet soepel lopen binnen jouw organisatie en dit ten koste gaat van omzet of klanttevredenheid? Vraag dan een vrijblijvend adviesgesprek aan met onze experts!

 


Nieuwsgierig.
Nieuwsgierig
Vrijblijvend advies