Social media uitbesteden; wat zijn de voordelen?

Social media uitbesteden; wat zijn de voordelen?

Je hebt er vast wel eens van gehoord, als onderneming je social media uitbesteden. Het biedt diverse voordelen en het scheelt jou een hoop tijd! Vooral wanneer je stappen wil maken in de professionalisering van jouw Social Media is het uitbesteden hiervan een goed idee. In de huidige samenleving is social media niet meer weg te denken. Maar op welk kanaal is de doelgroep actief en hoe kan ik deze bereiken? Met het uitbesteden van jouw social media nemen wij al deze vragen uit handen. Ontdek alle voordelen van het uitbesteden in deze blog.

1. Een sterke social strategie

Een professioneel marketing bureau zorgt voor een sterke social strategie. Tegenwoordig spreken we in de marketingwereld steeds meer over waardevolle content. Dit betekent dat je volgers content biedt waar zij ook écht iets aan hebben. Dit geldt dus niet alleen bij zoekmachine optimalisatie, maar ook bij social media marketing. Een essentieel onderdeel voor een sterke social strategie dus. Daarnaast zorgt de juiste strategie ervoor dat je vindbaar bent op de goede kanalen en hier de doelgroep ook kan bereiken. Hoe wij dit doen? Met onze jarenlange ervaring weten wij inmiddels de kneepjes van het vak en kunnen wij de juiste strategie voor jouw social media ontwikkelen. 

2. Volledig ontzorgt; focus je op core business

Bij het uitbesteden van social media ben jij volledig ontzorgt. Wij nemen alles van je over op het gebied van social media, zodat jij je kunt focussen op de core business. Met het uitbesteden hoef jij je niet druk te maken over een Facebook post die nog geplaatst moet worden of over een advertentie op linkedin. Jij focust je volledig op de kernactiviteiten van je bedrijf en wij doen de rest.

3. Professioneel ingerichte kanalen

Social Media bestaat uit veel verschillende kanalen. Denk bijvoorbeeld aan Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin, Pinterest en Twitter. Op ieder kanaal zit ook weer een ander publiek, belangrijk om rekening mee te houden dus. Wij zijn een expert op dit gebied en wij zorgen voor de juiste, professionele uitstraling voor ieder kanaal. 

4. Een extra verkoopkanaal

In principe is sociale media gewoon een extra verkoopkanaal naast jouw winkel of webshop. Helemaal na de komst van de Facebook en Instagram shop. Tag jouw producten in de posts en de doelgroep kan de producten nog eenvoudiger bestellen. In een facebook winkel is het wel belangrijk dat de producten goed omschreven zijn en dat er duidelijke foto’s te zien zijn, alleen dan zal de doelgroep eerder overgaan tot aankoop. Dit kan een social media bureau allemaal voor jou inrichten. 

5. Verhogen van nieuwe volgers

Het uitbesteden van social media kan zorgen voor nieuwe volgers. Door een sterke social strategie, ben je vindbaar voor nieuwe volgers. Maar ook door gebruik van de juiste hashtags, interactie, kwalitatieve content, inspelen op het juiste moment en advertenties.

6. Maandelijkse rapportage

Een groot voordeel aan uitbesteden bij Ittica Media is dat je maandelijks een uitgebreide rapportage ontvangt. Hierin delen wij de cijfers van jouw social media kanalen en nemen wij de stappen door die wij inzetten om het doel te bereiken. Ben je benieuwd wat social media marketing voor jouw onderneming kan betekenen? Neem gerust contact met ons op en ontdek de mogelijkheden. 

Ik wil meer informatie

 


Nina Klein
Heb je een vraag?

Neem gerust contact op met Nina!