Het belang van SEO Copywriting

De hoogste positie in Google zou het streven van iedere (online) onderneming moeten zijn. Wist je dat 28% van de mensen na het invoeren van een zoekopdracht klikken op de hoogst gepositioneerde link? De tweede plek heeft een Click Through Rate van maar 15%. Bijna de helft aan bezoekers dus ten opzichte van de eerste plek. Dat geeft aan dat SEO Copywriting zeker van belang is. Maar hoe doe je dit? En wat zijn de tips & tricks? Lees vooral verder om erachter te komen!

Meer bezoekers, meer klanten, meer omzet...

Even de twee termen uitgelegd. Allereerst SEO, ook wel bekend als Search Engine Optimization. Dat is vertaald zoekmachine optimalisatie. Het doel van SEO is het verkrijgen van een hogere positie binnen de organische zoekresultaten van een zoekmachine, in de meeste gevallen Google.

Copywriting is het schrijven van teksten die overtuigend over komen. De teksten zijn bedoeld voor aqcuisitie, het verkrijgen van nieuwe klanten. 

Webteksten publiceren om hoog te scoren in Google, maar om ook nieuwe klanten te werven, is dan ook waar SEO Copywriting voor staat. Dit is een kunst op zich. Er moet kennis aanwezig zijn over de werking van zoekmachines en hoe je dit kan optimaliseren, maar ook een commerciele insteek zijn tijdens het schrijven.

Uiteindelijk draait het er allemaal om dat er meer bezoekers aangetrokken worden door een hoge positie in Google. Deze hoge positie wordt veroverd met overtuigende titels en teksten. Deze titels en teksten resulteren in meer klanten en uiteindelijk dus meer omzet.

Een groot misverstand over SEO Copywriting

SEO teksten schrijven puur voor de zoekmachine is niet goed. Door de jaren heen heeft Google zich weten te ontwikkelen waardoor onnatuurlijke teksten juist tegendraads werken. Een tekst vol met het keyword waarmee je wil scoren is niet langer de weg naar de hoogste positie in Google. Google ziet nu erg goed in wat de mens wil. En geen mens zit op een tekst te wachten vol met dezelfde termen. Daarom schrijft een SEO copywriter hedendaags naar de wens van de lezer en daarmee indirect ook Google. 

Het belang van SEO Copywriting

Met 92% van alle online ervaringen die beginnen op Google kunnen we wel stellen dat een goede positie in de zoekmachine enorm veel waard is. SEO is op te delen in 3 onderdelen: Techniek, autoriteit en content. Een SEO copywriter zorgt er voor dat de content tip top in orde is.

Wat doet een SEO Copywriter precies?

De SEO copywriter zorgt ervoor dat jouw website opgepikt wordt door de zoekmachine, in de meeste gevallen Google. Het doel is om zo hoog mogelijk op de zoekresultatenpagina te komen. Het streven is natuurlijk positie 1. Hij/zij doet dat door teksten te schrijven waarvan jouw doelgroep warm wordt binnen de perken van Google. Een paar woorden die altijd in het achterhoofd van een SEO copywriter zitten zijn: Overtuigend, beheersbaar, diepgang en commercie. 

SEO expertise van Ittica Media

Bij Ittica Media schrijven we al jarenlang webteksten voor allerlei bedrijven. Van autobedrijven tot brandveiligheid en van vloerverwarming tot borstels. Telkens weer weten we bij Ittica Media onze klanten richting positie 1 te krijgen in de zoekmachines.

Wilt jij ook scoren in Google en die nummer 1 positie veroveren? Wij van Ittica Media helpen je graag.

Online marketing door Ittica Media

Rolinda Strijker
Heb je een vraag?

Neem gerust contact op met Rolinda!