Hulp bij Google Analytics

Het belang van datagedreven werken is erg groot. Uit onderzoek van Harvard (2015) blijkt dat datagedreven werken kan resulteren in een hogere winstgevendheid en zorgt voor een algemene hogere klanttevredenheid. Ook kunnen processen beter worden aangestuurd. Vanuit de data worden resultaten namelijk concreet gemaakt. Je maakt dus geen acties meer op basis van intuïtie maar op concrete cijfers.

Google Analytics is het bekendste platform waarmee data van je website of webshop inzichtelijk gemaakt wordt. Het platform kan de eerste keer echter nogal overweldigend overkomen. In dit artikel laten wij van Ittica Media je daarom zien hoe wij jou hulp kunnen bieden bij het gebruik van Google Analytics.

Analytics visual

 

Veel gemaakte fouten binnen Google Analytics

De mogelijkheden binnen Analytics zijn eindeloos. Zo kun je onder andere zien waar het websiteverkeer vandaan komt, op welke pagina's zij de meeste tijd besteden en via welke paden zij navigeren op je site. Dit is nog maar een fractie van de functies die het platform te bieden heeft. De grootste fout die gemaakt wordt is dat mensen niet de juiste websitedoelen hebben ingesteld. Dit zorgt er vaak voor dat mensen vaak zonder concreet plan gebruik maken van de data. Daarnaast gebeurd het vaak dat er focus aan wordt gebracht op de 'verkeerde' KPI's. Door je te richten op de juiste KPI's en hier logische verbanden in aan te brengen kan Analytics waardevolle inzichten leveren.

Google Analytics op tablet

 

Wat wij voor je kunnen betekenen

Door onze jarenlange ervaring op het gebied van online marketing zijn wij bekend geworden met de fijne kneepjes van Google Analytics. Om die reden kunnen wij jou helpen met het creëren van een volledige digitale strategie welke gestuurd wordt met behulp van data. Hierbij nemen wij je huidige situatie en doelstellingen onder de loep en specificeren wij hoofd- en subdoelen. Naar aanleiding van deze gegevens kunnen wij het plan uitwerken en bijsturen waar nodig.

 

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Als je nieuwsgierig bent geworden wat dit zou betekenen voor jouw website, kun je altijd contact met ons opnemen. Het eerste adviesgesprek, waarin wij gaan kijken wat we voor jou kunnen betekenen, is geheel vrijblijvend. Niks te verliezen dus!

 

Vraag een adviesgesprek aan

Lars Vollaers
Heb je een vraag?

Neem gerust contact op met Lars!